Managementul limbilor in companii si profitabilitatea

foreign-trade-facilitators-250x250   comisia europeana  logo LINK email

Ce au in comun companiile de succes?

Manageri buni si multi bani?

Nu intotdeauna.

Pe o piata globala, limbile straine reprezinta cheia sucesului.

Barometrele Eurostat arata ca acele companii care dezvolta o strategie de management a limbilor straine (LMS-language management strategy) castiga cu 50% mai mult decat celelalte. O veste buna, dar care sunt optiunile?

Asa ca pornind de la experienta Scolii de limbi straine LINK si de la articolul lui A. Feely, iata si optiunile:

-angajarea persoanelor care au cunostinte lingvistice.

Dar daca acestea sunt putine si/sau scumpe? In plus, aceste persoane pot deveni lideri informali, cu un statut special ceea ce poate conduce la conflicte interne.

-multilingvismul functional este foarte raspandit si in Romania. Aproximativ 16% din tranzactiile internationale sunt intr-un “cocktail de limbi” implicand elemente din 2 sau mai multe limbi simultan alaturi de limbajul corpului.

Desigur ca aceasta varianta poate conduce la neintelegeri ale mesajelor si la scaderea statutului persoanelor care o folosesc.

-externalizarea sau aducerea unor traducatori/interpreti profesionisti cand este nevoie. Este optiunea a 7.4% dintre IMM-urile din UE si este un serviciu oferit de Scoala de limbi straine LINK.

Dezavantajul este lipsa memoriei institutionale si costurile ridicate.

-traducerea automata este prezenta, de exemplu, pe etichetele marfurilor ieftine chinezesti. Desi deocamdata nu este o solutie sigura, in viitor va fi.

-limbajul controlat este o varianta interesanta care implica doar invatarea si utilizarea unui vocabular de baza, cotidian. De exemplu Caterpillar utilizeaza o engleza cu 8000 de cuvinte, comparativ cu cele 0,5 milioane de cuvinte ale englezei standard.

Este o alegere buna in cadrul multinationalei, dar ce se intampla cand reprezentantii ajung la o expozitie/congres si trebuie sa vorbeasca doar cu 8000 de cuvinte?

-trainingul de limbi straine este poate cel mai raspandit mai ales cand exista angajati cu abilitati profesionale bune, dar fara cunostinte de limba straina. Si poate fi si un mijloc de retentie a personalului. Insa aceasta strategie trebuie sa fie pe termen mediu-lung. Altfel se transforma dintr-o investitie, intr-o cheltuiala.

Deci de ce majoritatea companiilor nu au implementat un LMS? Pentru ca este scump?

Daca educatia este scumpa, sa vedem cat costa lipsa ei: intre 0,5-13,5 milioane euro/an/IMM.

Comparativ, o investitie de 170 euro/modul/angajat pare insignifianta.

 

Daca inca sunteti nesiguri, solicitati astazi un audit gratuit de limba aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>